Edulood ja mälestused

Sven Kukemelk
Vilistlane, lõpetanud lennundusettevõtte juhtimise eriala

Ma alustasin tollases Tartu Lennukolledžis õpinguid 2006. aasta sügisel C6-s ehk siis lennundusettevõtte juhtimise erialal. Esimesed kaks aastat tulid suhteliselt raskelt kätte, kuna üritasin samal ajal ka professionaalse korvpallurina läbi lüüa. 2008. aasta talvel järjekordsele operatsioonile minnes avastasin haiglas enda kõrvalvoodist toonase õppetoolijuhi professor Mart Enneveeri. Tema soovituskirja alusel sain ma praktikale Kopenhaageni lennujaama liinivõrgustiku planeerimise osakonda ning pisik oligi saadud.    

Tollal oli kõige kiiremini arenev lennujaam Riias ning seda just airBalticu kiire laienemise tõttu, kuid mulle ei mahtunud hinge, miks meie oma Estonian Air ei võiks sama teha. Sellest koorus välja ka idee korraldada suur konverents, kuhu kutsuda esindajaid nii Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist, Lennuametist, lennujaamast, lennukolledžist kui mujalt lennundussektorist, et aidata koos välja mõelda imerohi Estonian Airi arendamiseks. Kuigi toona polnud mul aimugi, mida sellise ürituse korraldamine nõuab, suutsime koos kolledžiperega selle kenasti läbi viia.

Ma olin veendunud, et Eesti lennunduse parendamiseks tuleks mul kiiresti sukelduda reaalsesse lennundusse ning ainus koht, kus majanduskriisi tingimustes laieneti, oli lätlaste airBaltic. Selleks et sinna praktikale saada, pidin oma lõputöö aasta ette ära kaitsma ning ained ette sooritama. Need pool aastat, mis ma Riias veetsin, panid aluse minu professionaalsetele oskustele liinivõrgustiku planeerijana. See on elukutse, mille esindajat vajab peaaegu iga lennufirma maailmas, kuid keda Estonian Airis tol ajal polnud.

Kui praktika lõppes ning lõpudiplom käes oli, kutsuti mind Estonian Airi liinivõrgustiku planeerijaks. Varsti pärast seda liitus ettevõttega ka Tero Taskila ning tema kreedot aluseks võttes sain olla vastutav kogu uue liinivõrgustiku ehitamise eest. Usun, et sain erakordse võimaluse töötada välja enda nägemustel põhinev liinivõrgustik ning siis see ka ellu viia. Kuigi sai nii jaanipäev kui ka teised pühad tööl veedetud ning 80-100-tunnised töönädalad olid tavaks, ei kahetse ma mitte hetkekski otsust Estonian Airi tööle minna.

Estonian Airi järel asusin tööle Tallinna lennujaama lennundusturunduse osakonna juhatajana, kus töötades õnnestus meelitada Tallinnasse lendama TAP Portugal (kõige pikem regulaarliin, mis on kunagi Tallinna lennujaamast lennanud), Vueling, Air Lituanica ning Aegean Airlines. Lisaks lisasid lende Lot Polish Airlines, Lufthansa ja Estonian Air.

2014. aasta alguses kolisin Saksamaale Frankfurti ning töötan igapäevaselt maailma suurima lennundusgrupi konsulteerimise üksuses konsultandina. Senised projektid on hõlmanud Rwandat, Venemaad, Eestit, Leedut, Alžeeriat ja Svaasimaad. Seoses tööga tuleb aastas lennata üle 100 lennu ning läbida õhus üle 100 000 km. 

Julgen lennuakadeemia lennundusettevõtte juhtimise eriala soovitada ka teistele, kuna lõpetamise järel on teed valla ja sina ise oled oma õnne sepp.